-
مدیریت برند یعنی نقاشی بازی؟
1397/07/14 09:22
اخیرا یکی از شرکتها ، نظر مرا درباره محصول جدید شان پرسید و من هم گفتم روغن موتور می خواهید بیاورید ؟ ( در حالی که محصول آنها در صنعت غذا است) و ادامه دادم ، طراحتان راعوض کردید؟ گفت بله !!! و از من پرسید از کجا متوجه شدی ؟!؟ عمدتا در شرکت های متوسط و کوچک متولی این حوزه فعالیت معمولا مالک شرکت با طراحان پیمانکار و یا...
-
مدل STP در بازاریابی ( بخش بندی ، هدف گیری و جایگاه یابی )
1397/07/01 11:45
STP یک ابزار برای برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی محسوب می گردد که نقل از کاتلر بخش موثر ی از بازاریابی بمنظور توسعه بازار است . بهر حال در زیر اشاراتی خلاصه به سه اصل این مدل می گردد: 1- بخش بندی بندی بازار segmentation : بخش بندی بازار از حیثمتغییرهای جغرافیا، دموگرافیکی ریال روان شناختی و رفتار شناختی مشتریان 2-...
-
آنچه در مورد «مدل کسب و کار» و «طرح کسب و کار» باید بدانید
1397/06/18 10:14
تمام صاحبان کسب و کار های کوچک و موفق به نوعی درگیر مفاهیم و اصطلاحاتی نظیر «طرح کسب و کار» یا «مدل کسب و کار» بوده اند. شما چه در حال شناسایی جدید ترین استراتژی های بازاریابی خود باشید و چه در حال طرح ریزی یک کمپین حفظ مشتری، استراتژی های کسب و کاری تان باید حول «طرح کسب و کار» و «مدل کسب و کار»تان شکل بگیرد تا...
-
بوم مدل کسب و کار یا Business Model Canvas چیست؟
1397/06/18 10:06
بوم مدل کسب کار یک زبان مشترک برای ارتباط افراد و ترسیم افکار و جمع بندی نظرات می باشد . اگر کسی بخواهد از شما بپرسد که کل استارتاپ یا (به طور کلی) کسب و کارتان را در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه به من توضیح بده؛ بهترین کاری که می توانید بکنید این است که بروید و بوم مدل کسب و کارتان را بیاورید ! بوم مدل کسب و کار یا Business...
-
بوم مدل کسب و کار
1397/06/18 09:54
کسب وکار مجموعه فعالیت ها و منابع با هدف ارائه ارزش به مشتری است . این کسب وکار ممکن است . کسب وکار یک مفهوم انتزاعی است، پس برای نمایش و تصویرسازی آن نیاز به یک ابزار داریم . مهیج ترین ابزار برای نمایش مدل کسب وکار، تابلوی طراحی ) بوم ( کسب وکار است . بوم مدل کسب وکار : ابزار مدیریتی و کارآفرینانه استراتژیک است که به...
-
مفهوم تکنیک نردبانی در برندینگ و جایگاه سازی برند
1397/06/17 12:12
مفهوم تکنیک نردبانی در برندینگ و جایگاه سازی برند شناسایی نقاط تمایز با هدف تسلط بر رقبا با تکیه بر مزیت های مورد توجه مصرف کنندگان شیوه مناسبی برای ایجاد جایگاه اولیه برند است، اما زمانی که بازار هدف، درک ابتدایی را از نقش برند در رده محصولات به دست آورد، لازم است که شرکت درصدد تعمیق مفاهیم و تداعیات ذهنی از برند...
-
وعده برند: قدرت عمل به قول
1397/06/12 10:24
زمانی که شما به ولوو فکر می کنید چه چیزی به ذهن تان می آید؟ اگر از اکثر مردم این سؤال را بپرسید، پاسخ می دهند “ایمنی” به ذهن شان می آید. ایمنی ارزشی است که برند Volvo چندین دهه روی آن تمرکز کرده است و واقعا برای آنها مناسب است. برندهای کمی هستند که آنها را با چنین ارزش ژرفی بشناسند. اما نکته دیگری در مورد رابطه ولوو...
-
مانترای برند؛ اوج هنرمندی در توصیف جایگاه برند
1397/06/12 10:17
از جمله المانهای کلامی مهم برای توصیف برند «مانترای برند»(Brand Mantra) نام دارد که به آن فلسفه یا آوای برند نیز گفته میشود. مانترای برند یک عبارت یا جملهای متشکل از سه تا پنج کلمه است که ماهیت و جوهره اصلی و خدشهناپذیر هویت برند را بیان میکند. مانترای برند باید بتواند با هنرمندی و خلاقیت در کوتاهترین زمان و...
-
نحوه پیادهسازی فلسفه برند
1397/06/12 10:13
فلسفه برند باید همزمان با جایگاه سازی، طراحی و تدوین شود. جایگاه سازی برند، حاصل مطالعه و بررسی دقیق برند با بهرهگیری از فعالیتهای ارزیابی آن است. فلسفه برند میتواند از آموختههای برگرفته از فعالیتهای جایگاه سازی بهرهمند شود؛ اما درعینحال نیازمند بررسی بیشتر در سطوح درونسازمانی است تا واکنشهای کارکنان و شرکای...
-
فلسفه برند
1397/06/12 10:09
فلسفه برند عبارتی است که بتواند به کوتاهترین و ساده ترین شکل ممکن «قلب و روح» برند را معرفی کند و ماهیت و هویت برند را به بهترین شکل ارائه دهد و به این ترتیب جایگاه آن را مشخص کند. فلسفه برند، ابزار قدرتمندی است که می تواند درباره ی محصول، فعالیت های تبلیغاتی، مکان و شیوه ی فروش برند با مشتری ها سخن بگوید و حتی می...
-
خود خودم یا خود دیگران!
1397/06/04 23:48
به نمایشگاهها که می رویم، برخوردار داشته ایم که بگویم این شبیه فلانی زده، اون یکی شبیه بهمانی زده و الی آخر که این خود خودش است یا خود دیگران؟مثال اینکه بعداز پشمک حاج عبدالله ، پشمک حاجی های دیگر هم آمد. این سئوال فلسفی را هم بذهن بسپاریم که : " ما در کدام جهان زندگی می کنیم " . وقتی به فعالیت های صورت...
-
دو رویکرد مهم در توسعه بازار یک محصول
1397/05/23 08:48
با توجه به تغییرات روزافزون اقتصاد و بازار در سطح جهانی و در کنار آن، رکود و مشکلاتی که در ایران وجود دارد، توسعه بازار یک محصول، چه کالا و چه خدمات، اهمیت فراوانی دارد. بسیاری از ما تولید کننده یک کالا، عرضه کننده یک کالا و یا ارائه دهنده یک خدمت هستیم که در نگاه اول، تمامی جوانب آن کار را سنجیده ایم، اما در توسعه...
-
همه چیز در مورد واحد توسعه بازار
1397/05/23 08:39
واحد توسعه بازار چه الزاماتی دارد؟ راهبرد توسعه بازار چیست؟ نقش بازاریابی در توسعه بازار چیست؟ ارائه کالا و خدمات جدیدی که مطابق با تقاضاهای به روز شده مشتریان باشد یکی از الزامات هر کسب و کاری است و همین نشان دهنده این مطلب است که دنیای تجارت و کسب و کار دائماً در حال تغییر است. بنابراین ، متناسب با تغییرات جدیدی که...
-
نقش و وظایف مدیر توسعه بازار
1397/05/23 08:26
از آنجا که شرکتها همواره محصولات جدیدی را معرفی میکنند، به دنبال آن انواع معاملات جدیدی را نیز ارائه میدهند که منجر به قراردادهای همکاری جدیدی میشوند؛ در واقع میتوان گفت، ارتباطات دنیای کسبوکار همواره در حال تغییر و تحول است. از این روی برای کمک به تسهیل ارتباطات کسبوکار و ایجاد روابط جدید، شرکتها به مدیران...
-
تحقیقات بازاریابی بین المللی
1397/05/21 11:33
با عنایت به داشتن تجربه قوی در زمینه بین الملل، خدمات تحقیقات بازاریابی کاربردی و قابل اجرا به شرکت های مختلف جهت بهبود و گسترش بازار در داخل و خارج از کشور ارائه می نماید. برخی از این زمینه ها به صورت زیر می باشند : - تحلیل بازار کشور هدف و شناسایی مزیت ها و پتانسیل های صادراتی آن جهت ورود به بازار - تحلیل و شناسایی...
-
تجربه موفق در بازاریابی بین الملل و صادرات
1397/05/21 10:59
شرکتی که تنها در #بازار_داخلی #مهارت_بازاریابی_و_فروش داشته باشد در نهایت آن را نیز از دست خواهد داد. رقبای قوی خارجی به طور اجتناب ناپذیری خواهند آمد و شرکت شما را به چالش خواهند کشید. کسب و کار بدون مرز یکی از بهترین مسیرهای رشد هر شرکت است که در سطح منطقه و یا در سطح جهان فعالیت نمایند. اما در ایران بخشی از مدیران...
-
نقش بازار محوری در بهبود عملکرد برند در بازارهای بین المللی
1397/05/20 16:09
چکیده: جهانی سازی و رقابت در بازارهای بین المللی، شرکت ها را با چالشی جدید رو به رو کرده است، به طوری که سازمان ها برای موفقیت در بازارهای بین المللی نیاز به درک ویژگی های بازارهای جهانی و مشتریان و همچنین سازگاری برندهای خود با فرهنگ های مختلف، برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار دارند. بر این اساس درک رابطه میان...
-
#برندسازی_بین_المللی، چالش ها و راهکارها
1397/05/20 15:59
در فضای کسب و کار و تجارت امروزین، بیگمان #برندسازی از اهمیت بسیار برخوردار است. با این وجود اصلی ترین دغدغه بسیاری از شرکتهای ایرانی همچنان تولید، فروش و در نهایت #بازاریابی است و کمتر به مقوله برندسازی و #مدیریت_برند توجه میشود. اکثر برندهایی که در بازار ایران وجود دارند، دارای برنامه برند و عناصر برند منسجم و...
-
بازاریابی محتوا چیست؟ مقدمهای در مورد بازاریابی محتوا و استراتژی آن
1397/05/17 10:36
به احتمال خیلی زیاد نقل قول معروف بیل گیتس (موسس مایکروسافت) را شنیدهاید: که در آن به مهم بودن محتوا و بازاریابی محتوا اشاره شده است : “ محتوا، حاکم است !” این گفته بیل گیتس کاملا صحیح است؛ اما محتوایی که برای آن بازاریابی صورت نگیرد، مثل پادشاهی میماند که تاج بر سر ندارد. این پادشاه بی تاج توضیح بازاریابی محتوا را...
-
بازاریابی محتوا
1397/05/17 10:29
پرش به جستجو بازاریابی محتوا (به انگلیسی : Content marketing ) در واقع نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراکگذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید میپردازد. این محتوا و اطلاعات میتواند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدئو ، کتاب الکترونیکی ، اینفوگرافی ، مطالعه موردی ،...
-
2 فعالیت حرفه ای ها در شرایط #تحریم
1397/05/09 22:15
یکی از مدلهایی که برای افزایش کارائی و سودهی واحدهای کسب و کار در شرایط تحریم مورد توجه و بازنگری می تواند قرار گیرد، hashtag # مدل_زنجیره_ارزش پورتر است. این مدل به ما کمک میکند تا تحلیل دقیقتری از کسب و کار بهدست آوریم و قابلیت شرکت را برای ایجاد ارزش و افزایش مزیت رقابتی ارتقا، دهیم. لذا استفاده از: 1- تکنیکی...
-
بازاریابی بین المللی ، توسعه بازار، توسعه محصول، برند سازی ، صادرات : راهبری مهندس مهدی خلیلی
1397/04/23 15:28
در بازاریابی بین المللی ، شناسائی و اولویت بندی بازارهای هدف یک کالا حائز اهمیت است و این هدفگذاری بر اساس پتانسیل های کالای صادراتی و کشور مقصد قابل تشخیص است. و از طرفی ضرورت تدوین استراتژیهای دقیق و همه جانبه بازاریابی صادرات شامل چگونگی ورود به بازار، جایگاه یابی در کشور هدف ، محصول و برندینگ، قیمت گذاری، تأمین و...
-
بازاریابی بین المللی ، توسعه بازار، توسعه محصول، برند سازی ، صادرات : راهبری مهندس مهدی خلیلی
1397/04/16 15:07
The resident consultant at #Marketing, #Business Development, #Branding and #Exporting in # by using the high knowledge and Professional Skills could cover your business with premium consulting.
-
بازاریابی بین المللی
1397/04/09 14:10
-
بازاریابی بین المللی
1397/04/04 10:41
marketing # business _ development in Iran #international #branding #digital marketing management #international Marketing export in middle east and Europe and Asia #بازاریابی #بین المللی بازاریابی #دیجیتال #صادرات #برندسازی #توسعه بازار توسعه #محصول #اجرا
-
#بازی_های بسته #دیجیتال و #معمای #صادرات
1397/03/29 15:05
-
۱۰ سوال کلیدی به جای سوالات متداول #مصاحبه
1397/03/29 08:59
۱۰ سوال کلیدی به جای سوالات متداول # مصاحبه نویسنده : Liz Ryan مترجم: مریم مرادخانی منبع : Forbes : مشاور عزیز، بهتازگی بهعنوان مسوول ارشد استخدام در یک شرکت فوقالعاده مشغول بهکار شدهام. در هفته اول، جلسهای برگزار شد تا درباره سوالات [ مصاحبه ] صحبت کنیم. کارکنان واحد # استخدام همه موافق بودند که پرسیدن سوالات...
-
توسعه برند
1397/03/16 18:14
#توسعه_برند [استراتژی توسعۀ برند] به هر تلاشی در جهت #توسعۀ یک #نام_تجاری موفق برای عرضۀ یک محصول جدید و یا تغییر یافته در بازار اطلاق می گردد. این استراتژی مزایای بسیاری دارد. یک برند قوی می تواند برای [محصول جدید] به سرعت اقبال ایجاد کند و در این بین بسیاری از هزینه های مربوط به #تبلیغات و شناساندن [محصول جدید]، به...
-
معماری برند چیست
1397/03/16 18:09
[معماری برند] و چگونگی [تدوین استراتژی های معماری برند] برای شرکتها و مجموعه هایی که مدیریت چند برند را برعهده دارند، بسیار کاربردی است. هدف از معماری برند این است که [تدوین استراتژی های برندینگ] برای تک تک برندهای یک مجموعه را شفاف تر و آسان تر نماید. به طور کلی سه مدل اصلی از معماری برند وجود دارد که در زیر به شرح...
-
اجزای ساخت برند
1397/03/16 17:47
معماری برند توسعه برند نام گذاری محصول و انتخاب برند هویت برند تصویر برند شخصیت برند ردیابی وضعیت برند یا ارتباطات یکپارچه برند IBC